Op vrijdagmiddag 10 april 2026 hebben de jeugdnatuurwachters met schepnetten Amerikaanse zoetwaterkreeften gevangen in de sloot bij het Bivak. De Amerikaanse zoetwaterkreeften, het zijn meerdere soorten, zijn voor Nederland invasieve exoten (ze hebben nauwelijks natuurlijke vijanden en daardoor kunnen zij zich vrijwel ongeremd vermeerderen) die onze zoetwaterkreeft hebben verdrongen en al het leven in de sloten kapot maken. Wat waren het er trouwens veel en wat waren ze groot, met van die gevaarlijke scharen! De jeugdnatuurwachters durfden ze zelfs beet te pakken!
Recente reacties
Geen reacties om weer te geven.